Wednesday, July 21, 2010

Geram!

*Post ini ditujukan kepada perokok-perokok yang TAK FAHAM BAHASA,yang lain tak perlu nak terasa*

Semua orang punya otak,tapi ada sesetengah orang letak otak di lutut barangkali..Sungguh tak faham bahasa agaknya sampai terasa mahu jerit kuat-kuat bagitau
"Woiii gila!! Nak bagi orang lain mati sekali ke hidu kau punya asap rokok tu??!!"


Sesetengah perokok ada sikap tak pentingkan diri sendiri dengan mengambil kira sensitiviti orang-orang sekeliling yang tak merokok..So perokok yang faham bahasa akan merokok jauh dari orang yang tak merokok..At least tanya dulu ke apa kalau nak merokok..Terima kasih kerana berbuat demikian.

Tahukah anda bahawa orang yang tak merokok yang menghidu asap rokok adalah 75% lebih tinggi akan mendapat penyakit merbahaya berbanding perokok itu sendiri..Kalau nak merokok pun tak perlu "offer" rokok tu kat orang lain..Kau "offer" tu rokok,boleh buat orang lain mati,bukan gula-gula yang boleh bagi orang gembira senang hati..Kesan-kesan merokok kekal dalam badan sampai mati,terutamaya kesihatan badan,selain itu memberi kesan juga kepada generasi akan datang yang bakal dilahirkan kelak.

"If you choose to be a smoker, be thoughtful around people who don't. Have some sense of sensitivity" (got this quote from a fren in FB)

Sincerely,
ALIA

3 comments:

Unknown said...

Sangat likkkkeeeeeee :P
orang2 mcm I yg ade asma akan jadi pelawat tetap kat hospital klu adde orng2 mcm neh :(

chunk (◕‿◕✿) said...

huh!uhuk2..kof kof..xpe bulan puasa ni kurang berleluasa sikit.insyaAllah

haniffxs said...

aha i like that quote.