Wednesday, June 22, 2011

Elmoooooooooooooo!

Last weekend,another birthday..So tuan punya badan dah bagi hint dekat Twitter byk kali,maka tertunailah hajat beliau nak something yg ada kaitan dengan Elmo..Dia request cookies bentuk Elmo,tapi sebab malas nak buat cookies,bagi kek muka Elmo je la..Heheee..


Lagi sekali cubaan mendekorasi kek,hasilnya agak memuaskan hati walaupun hampir 3 jam baru siap.Banyak kali google tgk macam mana nak buat kek Elmo ni,cari video dekat YouTube..


Gambar dari Twitter Meme.. ^___^

1. Aku buat buttercream icing untuk kek ni.
2. Mata putih Elmo guna cream biskut oreo.
3. Mata hitam Elmo guna kismis.
4. Hidung Elmo aku guna biskut oreo yg aku potong jd segi empat,lepastu letak icing kaler oren atas tu.
5. Mulut Elmo aku guna biskut oreo yg aku blend sampai jadi serbuk,tabur je sampai jadi mulut.

Aku xde piping bag,so aku guna plastik biasa je,potong hujung plastik tu sikit dan hias sesuka hati sampai cover semua base kek tu,lepastu siap la! Heheheee

Happy 22nd birthday Meme! :)

Kalau ada sape2 nak order kek,boleh request nak design macam mana,boleh contact saya! :)

P/s: Nanti ada lagi 1 kek bentuk binatang kene buat,harap2 berjaya! :D

Sincerely,
ALIA

2 comments:

Anonymous said...

post lah resepi.. sgt3 menarik!!! thanks!!! ^^

Alia Ibrahim said...

resipi tu butter cake biase je,boleh google.. :)