Wednesday, December 10, 2008

My Mr.Canon is a DRAMA KING!!!

I've had a great holidays (a short one) wif my besties at my hometown..It was really GREAT spending time with u guys..I really enjoyed it!! =) I want to skip Part 1,here it is,da 2nd Part..It has happened on last Sunday..Pat pat text me,asked me 2 get ready coz she'll come and fetch me..We're going out dat day wif some other frens...Pat pat,lame okeyh tggu..Sejam kot tggu,sabo je la..Ahahaa...Around 11.30am mereka smpai...

So our 1st stop kt KFC..Pat pat blanje us today..YEAYY!!! Dat day only me,pat pat,nana,linda & meme..Kami mkn2,borak2,gosip2 (ini wajib)..Ahahaha..Bestt giler kot,sbb da lame i xjmpe diorg neh..Renduuuuuu sgt2 laa!!! Tp diorg lg excited nk jmpe Mr.Canon i,especially meme..Ehehe..So lps mkn,we all pegi Astaka (is it a shopping mall guys???)..Ehehe..Not a big one,juz a normal la..Pat pat & nana excited survey hp..beli je la,tggu ape lagiiii... =P Then pegi umah meme,ade urusan baginda kjap..Ahahaa..Now bru sedar,Astaka xde toilet,giler kuno weyy!!! Lps tu anta brg to mama linda nye cafe..Tuka driver pelizz..Pat pat bwk bahaye ohh..Hikhihik!! Dear,relax okeyh..Jgn gelabah sgt time drive,bahaye..Ohh 1 more,ingt la jln2 kt Trg tu.. =P

Dis is my dear pat pat..
Read the sign above us!!! =P

Pat pat ckp nk bwk kteorg pegi sawah..Ohh okeyy,nice2..So,jom laa..Maka misi m'cari sawah pon b'mula..Da msk da rite road neh,tp pat pat neh,kjap2 suruh stop,xingt jln..Kjap kiri,kjap kanan..Haihss,mane satu neh Pat..Pening da kteorg..Finally,kteorg stop by the road,and turun msk sawah..Eiuu2,lumpur lembik2..Erkk,agk geli laa..Tp best..So here da scene started..I setup my camera,pkai pat nye tripod coz i xbwk blk i nye..Smpat la snap sum pics,lucky us,b4 ujan,smpat snap pics 5 of us..But afta dat,"plupp",here it goes,my Mr.Canon da jatuh lam lumpur..Part neh sume da jerit2,"aliaaaaa"..I was like,"aaaaaaaaaa"..Mlgnye xsmpat nk sambut da jatuh dulu..Actually i xsedar pon camera i nk jatuh..Ahahaha..So,dgn tripod skali da cium tanah sbb angin kuat+ hujan time tu..Lesson learnt,must be alert all da time..Ngeee.. =P
See the pics below.. =)

Ini b4 kejadian...nana,meme,me,pat pat & linda..
Tgh hepy2 setup camera...
Lps kejadian..Ahaha..
Poor my Mr.Canon... =(
Can u see the mud???

Lps abes drama neh,we sent nana home coz she want to go home early..Later pat send me & meme to meme's cafe..Once again,i had a "sesi menembak" wif meme..Sgt2 fun okeyh!!! I've found a nice place to take pics..Thanx meme for showing me dat nice place..Ehehe..U can find dis place in Universiti Darul Iman,in front of the hospital at Batu Buruk..Yes,it's in the UDM compound,tp sbb meme ade,i boleyla msk..Ehehe..Siap msk library lg bace papers,cm student situ la pulak..So lps meme siap kemas2 cafe,we went to kedai camera coz meme nk survey camera..Da latest 1 from Sony..Afta dat,had a "date" wif meme at Secret Recipe..Ahahaha..Later,her mom & her sis,Aunty Sandra & Kay joined us..Kay sgt eksaitedd jmpe my Mr.Canon sbb die peminat setia photography & dslr..Good2!! Around 6.30pm,meme sent me home wif her new ride..Woww,Thanx meme!! B4 smpai umah i,smpat lg camwhoring lam kete..Ehehe..It was a great time wif u guys dat day,hope to see u soon..Can't wait for da next session..Miss u guys olready..Muahhh2!!! =D

Meme & me..Time neh Mr.Canon da bersih.. =)
Meme tlg amek neh..
Terrer ohh meme..Ahahaha.. =D
Ni btol2 bace.. =D
Mine & hers..
Again wif Meme..

*to bet & zt,it'll be more fun if u guys are here..We all sume rendu our frens di perantauan neh..Hope 2 see u soon dearie.. =) *

Sincerely,
ALIA

7 comments:

Aisyah Adam said...

hahaaaa!
nasib baik weee nasib baik...
lumpur tu syg mr canon!
ei tudung lilit hijau!
tak penah tgk u pakai lagi!
ahaha
*gelak2 senyap baca kali kedua,coz korang tgh tdio skrg"
:P

iffat far'ain said...

ahhaa.. mn de i menggelabah.. u all tuh mengalih perhatian.. heheeee!

ishh seb baek kite x kne pacat kn?

iffat far'ain said...

eh since when lak kwn2 kuu py ability panjat pokok?? mantap laa korang, next cuti kite panjat pokok lak keyh!

BelleSley said...

haha jht goh alia... lenkali letok gmbr hok lompat comey2 sket hahaha

Alia Ibrahim said...

Ecah: 2 my sis nye tudung..sesi mencilok la kt umah..ahaha..

Patpat: Yela,we all kn awesome,sbb tu pat xbley focus mase drive.. =P Lps pat anta alia ngn meme,kteorg wat photoshoot lg skali kt cafe meme..ehehe..

Meme: Sape suruh lompat dop lawa,hop 2 yg comey skali..ahahaa..slmt b'blogging me.. =P

mashimarul. said...

ohh
simpati ngan nasib u
haa
page kt serupa lol!

Alia Ibrahim said...

ohh hyee..
welcome 2 my blog..
ehehe..
a'ah la,page same.. =)